Harry Potter - Golden Snitch 2 Emma Refvs Kuriosa: Tips & råd om stress!

tisdag 26 augusti 2014

Tips & råd om stress!

Det känns som om hjärtat sitter i halsgropen på mig, jag har så mycket som händer omkring mig just nu och det gör mig stressad. Jag är inte van vid att det händer massor av saker, men jag jobbar verkligen stenhårt på att hålla huvudet kallt - det går sådär...

Till veckan börjar jag plugga Tecknade Serier (distanskurs på 33%), jag letar efter lägenhet nästan varje dag, min lillasyster fyller år, det är val, jag har en tatueringstid bokad om bara någon vecka och jag måste få hushållet med djur att gå runt ensam för att min sambo jobbar typ 120 %.
Jag är långtidssjukskriven och att börja läsa en kurs på distans är ett första steg (i samförstånd med försäkringskassan, habiliteringen och mig själv) för att försiktigt testa lite av min arbetsförmåga/ork... Det råkade visst bli lite extra allt på den pizzan!
Sedan håller jag på att gå ner i vikt och hälften av min garderob bara hänger som lakan på min kropp... Och jag som köpte nya jeans i somras! Nej, jag känner mig inte särskilt spexig för tillfället. Helst av allt skulle jag vilja stoppa huvudet i ett cementblock för att stänga ute alla intryck.
(OBS. Det är en massa BRA, INTRESSANTA och ROLIGA saker som händer, det är bara det att det inte känns som om jag hinner med!)

Vad gör ni för att lugna ner er i stressiga situationer? Tittar ni på någon speciell film, läser eller gör ni någon speciell andningsövning? Har ni ett mantra i stressiga situationer? 
Dela med er i kommentarsfältet så kan vi stötta varandra!

Här är tips från Ellen Page:
Kolla även gärna in Self-Positive Sailor Scouts!

Och till sist, Jean-Luc Picard med dagens jävla sanning:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar