Harry Potter - Golden Snitch 2 Emma Refvs Kuriosa: Härliga höst!

måndag 22 september 2014

Härliga höst!

Det bästa jag vet är hösten! Vädret, smakerna, doften, raggsockor, ljus, te... Ni vet, hela kliché-kalaset.

Här är mina rekommendationer för den ultimata hösten:
  • I Sverige så är säsongens bästa frukt äpple (I USA är det pumpa, det är lätt att bli lite Amerika-hjärntvättad och tänka att det samma här, men lita på mig).
    Förutom klassikern kanel, så är rosmarin en sjukt bra kryddkombo!
    Här är ett recept som jag tänker är lätt att göra om till en ännu enklare variant med mördeg (finns i frysdisken i de flesta matvarubutiker), blanda äppelbitar med kanel, rosmarin, socker och smör, rulla ihop, pensla med vatten eller ägg och ha riven prästost på.
  • Jag är en bokmal och visst sitter jag gärna och plöjer böcker på hösten, men det här är även den perfekta tiden för mysiga filmer och TV-serier! Dra på lite härlig mjuk belysning (ex: levande ljus, dimmade lampor, ljusslingor) i bakgrunden och sätt i gång en film!
    Några mysiga film/TVtips är:
    Carnivàle, Kamikaze Girls, Don't Be Afraid of The Dark, The Others, Nanny McPhee, Cranford, Neverwas, Hocus Pocus, Mina Eftermiddagar med Margueritte, Supernatural, The Craft, The Lost Boys, Spiderwick, Beetlejuice och Silent Hill.
  • Det perfekta, mest okomplicerade pysslet för den som vill är rönnbär på tråd! Några av er får säkert lite tillbakablickar till barndomen... det här var ett obligatoriskt höstpyssel för mig som barn, och som jag gärna försöker komma ihåg att göra även nu!
    Ibland kan jag vara ambitiös och försöka göra en mobil som ska hänga dinglande på verandan eller balkongen, och ibland så trådar jag bara och använder istället för gardintofsar. Det blir fint, vilket som!
  • Om du känner för det - satsa på lite härlig prime time med dig själv! Spela TV-spel hela dagen, gör ansiktsmasker och hårinpackningar, ligg kvar i sängen - helt enkelt, stanna inomhus! Det är okej, nu efter sommaren (då det är en oskriven regel att man ska vara social och out and about - vilket jag är "sådääär" bra på).





  • Och så till sist, om du inte har något emot lite smuts och eventuella insekter, sniglar och skräp i hår och kläder (jag själv har inga problem med det (eh förutom sniglar ew), men om du har det, så hänvisar jag till tidigare nämnda punkter istället). LÖVHÖG!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar