Harry Potter - Golden Snitch 2 Emma Refvs Kuriosa: Mitt SommarÄventyr

lördag 2 augusti 2014

Mitt SommarÄventyr

I början av den här veckan så åkte jag, tillsammans med min mamma och lillasyster, till Norrköping för att gå på Harry Potter: The Exhibition och Kolmården! När min mamma pratade med sin granne för ett tag sedan och berättade att hon skulle åka iväg på detta med sina två döttrar, så frågade han intresserat, "Jaså? Vad trevligt! Hur gamla är dom?", "24 år och 21 år gamla." Då tittade han lite konstigt på min mamma och grymtade tveksamt till svar. Vad lustigt att vissa människor kan uppleva det som konstigt eller opassande att man är vuxen och vill uppleva magiska världar och söta djur! Nåja, jag hoppas att ingen av mina läsare tar åt sig av sånt när de väl stöter på det - det bästa med att vara vuxen är ju att man får äta godis när man vill och spendera sina pengar på de saker man tycker bäst om!


Harry Potter utställningen var fantastisk! När vi klev innanför dörrarna så började mina ögon tåras av lycka! Det som var ett minus var värmen. Det fanns ingen luftkonditionering därinne, och man fick inte heller ha med sig någon vätska. Personalen var dock jättesnälla och delade ut solfjädrar och besökarnas tröstpris var att vi fick fotografera så länge vi inte använde någon blixt (egentligen fick man inte fotografera alls).


När vi väl hade gått igenom hela utställningen, efter cirka 1½ timme, så kom vi ut i Harry Potter-butiken. Jag hade tidigare läst klagomål om att det skulle vara väldigt dyrt, men jag upplevde det som helt normala priser för officiell merchandise (!!!). Ni som är inbitna nördar och samlar på diverse merchandise vet hur priserna ser ut, och det jag kan säga är att de absolut inte tog några överpriser! Allt var prissatt på samma sätt av vad jag har sett på andra ställen som sålt officiell Harry Potter-merchandise.
Om ni inte kan ta er till Harry Potter: The Exhibition så kan jag rekommendera SFbokhandelns webbshop och USAgodis.


Jag och min syster var så sjukt peppade på Kolmården - speciellt över att få gå in och klappa getterna! Må så vara att det mest var barn under 120 cm med föräldrar där, men ingen tittade snett när jag och min syster gav ifrån oss små lyckliga utrop och satte oss ner och kelade med varenda get och killing! Det fanns även minigrisar med kultingar, men de var mer blyga och drog sig undan från alla människor. Min syster kände sig väldigt besviken för att hon verkligen älskar grisar, men det är klart att det måste vara påfrestande att hela tiden bli kelad med!
Vi åt Ben & Jerrys från deras glassbar, såg alla djur förutom snöleoparden och besökte dessutom Tropicarium som ligger precis utanför ingången till Kolmården. Vi hann gå hela rundan inne på Kolmården utan att det började regna, för precis när vi gick ut började dropparna falla! Vilken tajming!

Till sist måste jag bara visa min lampa som jag efter mycket om och men köpte från min kusins loppis Lilla Grodan (som jag skrev om i ett tidigare inlägg).
Fantastisk va?! Jag letar febrilt efter den perfekta porslinsfärgen - för självklart ska den bli lite pimpad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar