Harry Potter - Golden Snitch 2 Emma Refvs Kuriosa: Vad jag lyssnar & tittar på just nu

onsdag 16 juli 2014

Vad jag lyssnar & tittar på just nu

När jag sitter hemma så lyssnar jag nästan alltid numera på en podcast eller kollar på youtube-shows. En youtube-kanal som jag följer heter Superfruit. De får mig att nästan kissa på mig av skratt för varje avsnitt och de är dessutom sjukt talangfulla (de är två femtedelar av vokalgruppen Pentatonix).

Superfruit-merch; vill ha den här fina t-shirten!

En podcast som jag verkligen mosat öronen med senaste tiden är Professor Blastoff. Det är en amerikansk "vetenskap"/humor-podcast med Tig Notaro, Kyle Dunnigan och David Huntsberger. De pratar om allt, från att när Tim Minchin kom på besök och de verkligen djupdök i existentiella ämnen, materialism och religion, till att Kyle Dunnigan gör en återkommande meditativ sketch om när han pratar med sin mamma. Och så vidare. Väldigt rolig och väldigt smart! Det är skönt att avsnitten är så långa; det känns som när man sitter hemma hos en vän och har ett samtal om ett semi-djupt ämne och man säger de dummaste sakerna i världen samtidigt som man kommer med viktiga insikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar