Harry Potter - Golden Snitch 2 Emma Refvs Kuriosa: Att förnya sig själv

söndag 11 januari 2015

Att förnya sig själv

Ett nytt år! Nya möjligheter! Vem vill jag vara?! Eller jag tänker snarare såhär, "vem vill jag inte vara". Det är jävligt mycket enklare att börja med uteslutningsmetoden.
Jag har inte tänkt börja gymma, för att jag tycker att det är pisstråkigt, jag tänker inte heller vara sjukt huslig, för då får jag ångest över att jag inte hinner sitta och pilla navelludd, göra fula doodles och sova med katt på magen. Jag vill inte resa, för det kostar pengar och mina pengar vill jag 1) lägga på hög 2) köpa godis för 3) köpa böcker för 4) tatuera mig.
Nu börjar vi komma någon vart!

- I år vill jag läsa lite mer varierat! Istället för endast comic books, fantasy och steampunk så vill jag läsa lite modern nutidsskönlitteratur, kanske en gammal klassisker som undgått mig och något annat oväntat. Facklitteratur?

- Jag vill även rita mer! Små fula varelser, helst. Jag har faktiskt beställt fina, proffsiga pennor för nästan 600 riksdaler för 2½ vecka sedan. Får ej svar från detta svenska konst-företag, jag kommer att ringa och ifrågasätta på måndag.
- Jag vill hitta på någonting tillsammans med mina djur - kanske ställa ut, gå på en kurs eller något dylikt.
- Investera lite blod, svett och tårar i vårt hus. Det är ett fint och speciellt hus, men det är mycket skräp och trasigt också, och oftast går luften ur mig bara om jag sneglar på en spricka eller tänker på att måla om... Men vafan, nog får vara nog, både jag och huset blir nog gladare om vi styr upp litegrann! Jag kommer ej bli en hurtig liten renoveringsbloggare, men alltså, jag kan fan åtminstone byta ut våra religiösa sovrumslampor! Dels är de förskräckligt fula, men utöver det så upplever jag ett väldigt stort obehag över att ha motherfucking josef och maria ovanför huvudkudden (hail satan / cthulhu fhtagn!).
Lite husliga inspo-bilder från min pinterest-anslagstavla:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar