Harry Potter - Golden Snitch 2 Emma Refvs Kuriosa: Min Guide: Året 2014

lördag 20 december 2014

Min Guide: Året 2014

Du har säkert en egen guide som du kanske skulle vilja trycka upp i pastellfärger och dela ut gratis på turistbyrån, eller kanske en årsguide skrivet i ditt eget blod som bara finns att hitta fastklistrade på de bajsindränkta toalettbåsen vid en underjordisk black metal-spelning. Men det här är min blogg och här kommer min årsresumé, komplett med reaktions-gif:ar och avmätt intresse!

Beskriv året med tre ord.
Sova. Djur. Specialintressen.

Det gångna årets största händelser?
Harry Potter-utställningen i Norrköping, att äntligen ha ca$h, spendera det på en tatuering, skräpmat och kläder.

Har du blivit bättre på något?
Ja! Don't give a fuck! Blir några procent bättre på det varje år, och det är alltid en vinst. Jag har också fått bättre självinsikt. Det går typ hand i hand med dont care-attityden, it's science.

Gjorde du något som du inte har gjort förut?
Nä. Det är inget jag känner att jag behöver göra för att min existens ska ha en mening. Det är lugnt.

Vad var extra dåligt med året?

Vad var extra bra?
Orkade ta mig tid att uppskatta saker som jag gillar och struntade i det jag inte ville göra. Jag blev jätteglad åt glada, lekande barn, jag pratade högt med alla djur jag träffade, jag åt godis, läste böcker och hade roligt med min familj och vänner under helt okomplicerade förhållanden (ex: sket i att gå på stora släktkalas/fester, umgicks med några få i taget). Jag gick inte under när jag hade ångest, gjorde ingen självskada eller zoned out och blev apatisk.

Vad skrattade du åt?
Nästan allt, men mest av allt min pojkvän/sambo/partner in crime, våra djur och min bästis.
Och Modern Family.

Vad grät du till?
Vissa sorgliga saker, som att tänka på barn i krig eller andra utsatta situationer, men först och främst så grät jag nog mycket av glädje och till sånt jag tyckte var fantastiskt och fint!


Lärde du känna några nya människor?
Ja, otroligt nog, eftersom att jag ca. 95 % av tiden inte gick hemifrån.

Och så slutligen, vad är dina planer för 2015?
Äta.
Stanna hemma.
Läsa ännu mer.
Jobba på mina amason-krigare-skills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar