Harry Potter - Golden Snitch 2 Emma Refvs Kuriosa: Min väska

torsdag 13 februari 2014

Min väska

Imorgon tar jag mig en sväng till Stockholm för att gå på opera med min bästa vän, och medan jag höll på att packa så tänkte jag att eventuellt någon därute skulle vara intresserad av min väskas innehåll (jag tycker att man kan få en rätt bra bild av en person om man undersöker innehållet i hens väska)!
Låt mig presentera:
Min väska! Köpt från Dorothy Perkins, min ständiga följeslagare. Jag älskar den för att den kan rymma flera stora, tjocka böcker utan problem! Och jag har lätt att navigera i väskan under stressiga situationer. Detta är mina två viktigaste prioriteringar för en väska, utöver att jag ska tycka att den är fin.
Vad är det den innehåller då?
Det här är vad som alltid finns i min väska (från vänster till höger):
En kalender, en dagbok/skrivbok, minst ett par solglasögon, min ipod, tamponger, näsdukar, ett paraply, minst en bläckpenna, min Sesame Street-plånbok, en pillerburk med ipren, alvedon, ångestdämpande vid behov (jag har social fobi och torgskräck och även om det går bra när jag är mentalt förberedd så kan det dyka upp en oplanerad panikångestattack), mina dagliga tabletter, handlotion, gummisnoddar och hårnålar, Burt's Bees tinted lip balm, försvarets hudsalva och en iphone/ipod-laddare.
Sedan brukar det finnas en bok med, men jag har läst allt jag har för stunden, men det problemet tänkte jag åtgärda när jag är i Stockholm.

Vad är jag för person? Min väskas innehåll har tidigare gett upphov till uttalanden som "dagisfröken" och "mamma". Jag tycker att jag mest verkar neurotisk. Det är kanske det mammor och dagisfröknar är?

Ps. Jag gjorde en ny header häromdagen, var tvungen att göra ett nytt självporträtt nu när mitt hår är lila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar